Od wielu lat każdy przedsiębiorca wie, że kluczem do sukcesu jest zaistnienie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – Google. Popularne stwierdzenie „Musisz być w internetach” lub „Nie istniejesz, jeśli nie ma Ciebie w internecie” stało się rzeczywistością. Niestety dalej nie potrafimy wykonać poprawnej i skutecznej optymalizacji naszej witryny czy platformy zakupowej.
Tajemnicze stwierdzenie optymalizacja strony lub sklepu często pojawia się w koszmarach przedsiębiorców, jednak pod hasłami typu:
- „Dlaczego nikt nie odwiedza sklepu?”,
- „Dlaczego nikt nie kupuje?”
- „Dlaczego tak trudno znaleźć naszą stronę?”.
Czym jest optymalizacja strony lub sklepu?
Zatem czym jest i jak powinna wyglądać prawidłowa optymalizacja stron www? Optymalizacja to uproszczenie kodu strony, obrazów oraz treści tak, aby były proste i zrozumiałe dla człowieka i dla robotów:
- Jak Amen w pacierzu podstawą jest połączenie strony z Google Search Console. Będziesz mógł kontrolować stan indeksowania wszystkich podstron i nie tylko to.
- Usuwając duplikaty swojej strony lub ustawiają przekierowania wskażesz docelowy adres Google. Zazwyczaj prosta strona i tak ma dwa adresy, a to myli Google .
- Dobierając frazy kluczowe, których szukają twoi klienci powiążesz je ze swoją ofertą. Dodasz je na głównej stronie. Oprócz tego zoptymalizujesz tytuły oraz meta description co zachęci do wejścia na stronę.
- Nagłówki H1, H2, H3, H4, H5 i H6 wykorzystasz do prostej struktury, aby użytkownicy mogli łatwo poruszać się po tekście.
- ”Content is the King” znasz to powiedzenie? Pisz o działaniach, ciekawostkach, tajnikach wplatając ważne stwierdzenia i wyjaśniając je – słowa kluczowe.
- Linki przychodzące czyli odnośniki kierujące do twojej witryny. Musisz zadbać aby dobrymi treściami zawartymi u ciebie chcieli dzielić się internauci.
- Mobile Friendly. Nigdy, ale to prze nigdy nie wolno ci zaniedbać wersji mobilnej twojej strony czy sklepu! Ruch z urządzeń mobilnych bije rekordy w stosunku do wyświetleń na komputerach. Sprawdzaj na każdym urządzeniu obszary do zmiany.
Optymalizacja sklepów internetowych
W przypadku sklepów internetowych optymalizację zaczynamy od ich wnętrza. Co to właściwie znaczy?
Podstawowe trio optymalizacji ecommerce to:
- struktura strony,
- przyjazne adresy URL
- zoptymalizowanie opisów, obrazów i zasugerowania meta opisów dla wyszukiwarki.
Opracowujesz przejrzystą strukturę sklepu, potem weryfikujesz poprawnością adresów URL i eliminujesz kanibalizację słów kluczowych. W kolejnym etapie zaczynasz optymalizować meta tagi. Przechodzisz do zadbania o prawidłowe linkowanie wewnętrzne. Dodajesz dane strukturalne, które wyraźnie określą znaczenie treści i dodajesz ALT do obrazów. Dla sklepów internetowych najważniejszymi mikrodanymi są dane strukturalne produktów.
Content – najważniejsza część stron www to treść
Wisienką na torcie jak zawsze pozostaje content, czyli zawartość strony. Content to treść tekstowa, zdjęcia i materiały video. Tylko wartościowy zadba o dobre wypozycjonowanie twojego sklepu. Google docenia strony z wartościową treścią. Najważniejsze, żeby strona, pomagała użytkownikom uzyskać ważne informacje, nie tylko zawierała olbrzymią liczbę słów kluczowych w różnych kombinacjach.
W związku z powyższym każda strona internetowa oraz sklep internetowy powinny mieć zakładkę BLOG. Tworząc nową, a nie powielając treści z sieci ta wartość dodana dla firmy, stanie się jej sercem.
Każda optymalizacja to zabieg, który ma na celu wypozycjonować wasz biznes w sieci. Pozwoli to dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Dodatkowo wzmocnisz pozycję waszej marki na rynku i pozytywnie wpłyniesz na rozpoznawalność.