obsługa wysyłek w sklepie internetowym

Na co zwraca uwagę klient ecommerce decydując się na zakup?

Osoby kupujące produkty przez internet oczekują otrzymać je szybko, tanio a przede wszystkim chcą mieć możliwość wyboru kuriera ,który według ich opinii jest najlepszy. W tym momencie przy wyborze firmy kurierskiej do obsługi swojego biznesu zaczyna się problem bo każdy klient ma swoje własne preferencje co do kuriera i formy dostawy. Lecz jest na to sposób o czym w dalszej części artykułu. Ważną rzeczą są też personalizowane opakowania, taśmy czy foliopaki w które są pakowane produkty. Warto też do wysyłki dokładać ulotki z podziękowaniami za dokonanie zakupu, kupony zniżkowe na następne zamówienia czy słodycze. Wszystko to sprawia, że klient będzie bardziej skłonny do kupna kolejnych produktów właśnie w naszym sklepie.

Koszt wysyłki oraz czas dostawy i informacja o kurierze

Praktycznie każdy ewentualny klient przed dokonaniem zakupu będzie chciał sprawdzić koszt dostawy jej metody oraz czas realizacji zamówienia. Dlatego bardzo ważne jest aby w stopce strony  w widocznym miejscu był umieszczony link do podstrony na której można się zapoznać ze wszystkimi wyżej wymienionymi informacjami. W tym momencie bardzo ważne jest aby klient mógł wybrać metodę wysyłki. Jeśli będzie to tylko jeden z góry narzucony przez sklep sposób to więcej niż pewne jest, że część klientów zrezygnuje z zakupu i opuści Twoją stronę. Dlatego warto oferować wiele firm kurierskich aby dać naszym potencjalnym klientom możliwość wyboru. Tu pojawia się pytanie w jaki sposób to zrobić zwłaszcza jeśli dopiero ruszamy z naszym sklepem i nie chcemy wiązać się umowami z wieloma firmami kurierskimi. Nie mając pewności czy spełnimy minimalny wymagany przez firmę kurierską volumen miesięczny wysyłek warto poszukać innego pozbawionego tego ryzyka rozwiązania.

Automatyzacja i bezpłatna integracja sklepu z kurierem

Ciekawym pomysłem może tutaj być Mail Boxes Etc., czyli firma skupiająca wszystkich kurierów w jednym miejscu. Dzięki czemu będziemy  mogli oferować naszym klientom tak upragnioną przez nich możliwość wyboru kuriera przy okazji nie martwiąc się o minimalny volumen miesięczny wysłanych paczek. Co ciekawe MBE oferuje swoim klientom bezpłatne narzędzia do integracji i zarządzania wysyłkami w sklepach internetowych stworzonych na platformach  WooComerce, PrestaShop, Magento, Magento2 czy Shopify.

Sprawna logistyka dla ecommerce

Kolejne ważne pytanie na jakie każdy właściciel sklepu internetowego musi sobie odpowiedzieć to to czy chce sam magazynować i pakować swoje paczki czy może zlecić to zewnętrznej firmie, która będzie kompleksowo zajmować się całym procesem. Jeśli decydujemy się na skorzystanie z firmy outsourcingowej skontaktujmy się z nią opisując swoje potrzeby i wymagania i sprawdźmy jakie rozwiązania zostaną nam zaproponowane.

Na czym polegają kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych

Każdy właściciel sklepu internetowego, który zdecyduje się skorzystać z usług zewnętrznych powinien oczekiwać usług takich jak:

  • Przyjęcie i magazynowanie towaru
  • Konfekcjonowanie produktów
  • Pakowanie
  • Wysyłka zamówień
  • Obsługa zwrotów

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że samodzielna organizacja logistyki jest tańsza i wygodniejsza ale szybko okazuje się, że jest to proces bardzo czasochłonny i często po podliczeniu wszystkich kosztów z nim związanych okazuje się, że dużo lepszy jest outsourcing. Nie traci się wtedy czasu na codzienną obsługę zamówień a zaoszczędzony czas można zainwestować w rozwój i zwiększenie sprzedaży co jest jednoznaczne ze zwiększeniem zysków. Powierzając pakowanie produktów specjalistom wyposażonym  w odpowiednie stanowiska, materiały i narzędzia zyskujemy pewność, że nasze paczki będą estetycznie zapakowane i odpowiednio zabezpieczone na czas wysyłki.

Komu zlecić magazynowanie i konfekcjonowanie produktów

Fulfillment warto zlecić firmie, która dysponuje nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i logistycznymi, które są niezbędne do realizacji szybkiej i sprawnej usługi a jednocześnie automatyzacji procesów. Do tego typu narzędzi  i rozwiązań można zaliczyć:

  • System magazynowy
  • Nowoczesna przestrzeń magazynowa
  • Portal online do generowanie przesyłek i etykiet kurierów
  • Integracja strony www z firmami kurierskimi

W Polsce istnieje wiele firm współpracujących z przedstawicielami branży e-commerce, którym można zlecić magazynowanie wraz z wysyłką paczek. Spośród wszystkich wartą polecenia jest firma Mail Boxes Etc. spełniająca wszystkie powyższe wymagania a jednocześnie oferująca szeroką gamę produktów i usług poligraficznych takich jak:

  • Projekt graficzny
  • Wydruk ulotek
  • Wydruk wizytówek
  • Wydruk plakatów i broszur
  • Przygotowanie pieczątek

Który kurier jest najlepszy do szybkich, komfortowych i tanich dostaw?

Każdy klient chce otrzymać zamówiony produkt szybko, w całości, tanio i w najwygodniejszy dla siebie sposób. Niezależnie czy zdecydujemy się na Inpost, UPS, DHL, DPD, FedEx należy pamiętać, że w każdej z tych firm kurierskich za proces dostawy odpowiadają ludzie. Dlatego raz na jakiś czas niestety będą pojawiać się nieterminowe lub błędne dostarczenia paczek. Produkty zostaną uszkodzone lub po prostu zaginą. Jeśli potencjalny klient naszego biznesu online doświadczył takiej sytuacji to z pewnością będzie unikał w przyszłości tego dostawcy. Najlepszym rozwiązaniem jest więc możliwość wyboru kuriera naszemu klientowi podczas procesu składania zamówienia.

Dostawa w sobotę a może dostawa do 9 lub do 12 dnia następnego

Kolejnym ważnym aspektem jest umożliwienie kupującym wyboru jak najdogodniejszej opcji dostawy. Tutaj też każdy człowiek ma swoje ogólne preferencje lub o wyborze konkretnej opcji dostawy decyduje czynnik nagłej potrzeby dostarczenia danego produktu w trybie ekspresowym. Warto o tym pamiętać, że prawie każdy przewoźnik posiada tego typu serwis. Jest on oczywiście dodatkowo płatny ale jest to dodatkowy czynnik ,który może zdecydować czy produkt zostanie zakupiony w naszym sklepie.

Tanie przesyłki kurierskie sposobem na przyciągnięcie klienta

Dla większości klientów najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie towaru w danym sklepie jest tania a najlepiej darmowa wysyłka. Drugim ważnym czynnikiem  jest możliwość darmowego zwrotu towaru. Oczywiście nie zawsze jest możliwość zaoferowania tego typu serwisu zwłaszcza gdy wysyłamy produkty ciężkie, gabarytowe lub niestandardowe. Z reguły jednak możemy wliczyć koszt wysyłki w cenę artykułów pod warunkiem, że jest ona dostatecznie wysoka. Jeśli tak nie jest to innym sposobem jest ustalenie minimalnej wartości koszyka przy, której wysyłka będzie darmowa. Jednym słowem nie można tutaj dać jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od typu towaru jaki jest oferowany na naszej stronie.

Tanie przesyłki międzynarodowe

proces wysyłki w sklepie internetowym
proces wysyłki w sklepie internetowym

Znikoma część sprzedawców online decyduje się na sprzedaż zagraniczną. Jest to głównie spowodowane obawą przed dużym kosztem wysyłki, długim czasem oczekiwania a także odprawami celnymi. Takie podejście sprawia, że ograniczamy swoje dochody. Nigdy nie wiadomo z jakiego kraju jest nasz potencjalny odbiorca lub czy nasz stały nabywca nie zmienił akurat kraju zamieszkania. Tutaj rozwiązaniem jest firma zajmująca się obsługą e-commerce, który zajmie się dokumentacją celną a jednocześnie będzie w stanie obniżyć koszt wysyłki. Warto więc skorzystać z takiej możliwości i nie zamykać się tylko na lokalny rynek.

Jak zorganizować wysyłkę paczek w ecommerce

You May Also Like

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *